Raya Aidilfitri 2009 IV

Hari Raya Ke-empat

Bangun pagi agak lewat sebab rasa macam penat sangat. Lewat2 pun masih sempat bangun ke kedai cari sarapan. Opah suruh beli mee ke mihun ke.. then masak sendiri.  Tapi Papa Ash kata, baik beli yang dah siap. Tak payah susah2 masak sebab semua orang penat.

So, lepas basuh muka (tanpa mandi dan gogok gigi) pergi ke kedai makan dekat Dara. Kak cek yang tunjukkan kedai makan tuh. Nasib baik ada juga yang menjual. Kalau tidak tak tahulah nak buat macam mana, nak beli bahan mentah pun susah. Peniaga masih bercuti raya. aiseh

Oleh kerana agak lama menunggu 10 keping roti canai dimasak (ramai orang ikut Q dengan jumlah order yang banyak2), kami decide beli nasi lemak. Konpem dah siap masak, just tunggu bungkus aje. Itupun lama sebab ramai orang Q, dan tunggu diorang masak telur mata 10. aiseh

Tengaharinya pula, kami beraya ke Muadzam Shah, kawan lama yang sudah bertahun2 tak jumpa : Izan. Oleh sebab lama tak jumpa, asyik bebenor berborak sampai lupa nak ambil gambar dengan dia. Aiseh dah niat nak bergambar dari rumah lagi. Papa cakap Mama dah tua. sabar ajelah. So layan ajelah dengan bebudak ni bergambar. Mula2 ajelah bulat mata pastuh, mengantuk bagai nak rak. Agaknya masing2 penat main taman tema rumah Izan tuh kot. ish ish

raya4-2

2 thoughts on “Raya Aidilfitri 2009 IV”

  1. Kesian tol tengok bebudak tu keletihan tdo dlm keta.tqvm sudi datang umah aku…InsyaAllah panjang umur kita jumpa lagi n amik gmbar(tu yg penting,hehe)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *