Jul 2006 20

Menjadi Orang Lain3

Posted In Umum

start dari hari nie aku ingin menjadi seseorang yang lain. Maksudnya, sebelum ni aku seorang remaja yang selalu main-main dengan apa yang aku lakukan. Selalu mementingkan diri aku sendiri.Time study khususnya, keputusan yang aku ambil, aku pikir hanya kebaikan kepada aku, diri aku sendiri, bukannya kawan2 rapat aku, bukan kawan2 sekeliling aku, bukan kawan2 serumah dengan aku, bukan kawan sebilik ngan aku dan bukan kawan2 sekelas denganku.

Aku hanya pentingkan diri aku,just myself janji aku happy.Hinggakan ada setengah2 perkara, membuatkan mereka merasa sakit hati ngan aku.Kekadang bila di fikirkan balik selepas aku membuat keputusan itu, aku sedih..sedih kerana melukakan hati mereka. Sebenarnya aku pun sedih…sedih.. 🙁 Sorry my friends..

Kini.. aku ingin menjadi orang yang lain. Ingin menjadi seseorang yang happy, tidak cepat sensitive, banyak bersabar dan kalau nak buat sesuatu decision itu kena refer pada orang lain. Khususnya my husband. Aku tidak boleh mementingkan diri sendiri lagi sebab aku sudah hidup berdua. Aku begitu sayang dia… aku ingin dia selalu gembira dan bahagia bersama dengan aku. Aku ingin menjadi seorang isteri yang solehah, seorang isteri yang dikasihi dan seorang isteri yang sentiasa di hatinya. Aku ingin hari2 yang bakal kami lalui senang dan mudah. Setiap rintangan InsyaAllah kami tempuhi bersama dengan sabar dan tenang.

Dari hari ini, aku nekad akan bekerja baik2, dapat rezeki yang halal, bayar balik duit pinjaman PTPTN tuh, simpan duit untuk masa depan, simpan duit untuk mama,fatin,mok mek,tokcek dan aboh. InsyaAllah…

Dan hari2 yang bakal mendatang.. aku akan kerja dengan lebih tekun (dapat naik gaji.. hehehe).hehehe 🙂 syukur alhamdullillah 1st interview aku dah dapat kerja.Thank you for god…

Anda Mungkin Meminati:


3 Comments

  1. Mrs. Asida says:

    hai wawa.. thanks. 🙂

  2. wawa says:

    hi acid..tahniah dah dapat keje.

  3. wawa says:

    hi acid..blog berwajah baru.hehehe..tahniah dah dapat keje.

Leave a Comment

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.