Aug 2010 25

Kalau dulu, di penghujung cerita Benci Bilang Cinta baru aku tengok. Dah kira separuh jalan.. sampailah habis cerita tuh. Sekarang ni aku asyik pula dengan cerita Cinta Kirana. Hari ini sedih pula episode nya, Tuk Rama mati dan Galang hilang. Apalah kisahnya selepas ini????

Tekaan aku; Galang lupa ingatan. Jadi pula budak kampung. Jejaka baru yang kemalangan dengan Tuk Rama dan Galang tu pasti akan cuba mendekati Kirana disebabkan rasa bersalahnya. Agak2 akulah. Aku pun bukannya pandai sangat nak teka2 cerita Indonesia.. tapi citer Benci Bilang Cinta tuh, adalah tekaan aku betul. Tapi tak boleh lawan Sotong Piala Dunia tuh, 100% betul. wakaka

Seperti kebiasaannya.. cerita Sinetron ini pasti akan berpuluh2 hingga beratus episodenya. So tengoklah aku sampai habis. hehe

Anda Mungkin Meminati:

Dec 2010 16

Sypnosis

Walt Disney Pictures presents RAPUNZEL: A TANGLED TALE, an action-packed, swashbuckling, animated musical comedy about the girl behind 70 feet of magical, golden hair. A princess stolen from her parents’ castle as a baby, Rapunzel (voice of MANDY MOORE) is locked in a hidden tower longing for adventure. Now an imaginative and determined teenager, she takes off on a hilarious, hair-raising escapade with the help of a dashing bandit (voice of ZACHARY LEVI). With the secret of her royal heritage hanging in the balance and her captor in pursuit, Rapunzel and her cohort find adventure, heart, humor, and hair… lots of hair.

With original music by Alan Menken and lyrics by Glenn Slater, this comedic re-imagining of the classic Brothers Grimm fairytale comes to theaters in Disney Digital 3D™.

Cerita ni nampak menarik, aku cuba bayangkan kalau rambut aku panjang giler dan banyak  macam Rapunzel ni, macammana ek? Panjang aras bahu ni pun dah rasa rimas. Walaubagaimanapun, rasa macam nak tengok citer ni.. tapi kalau aku je masuk panggung, pelik pulak sebab xde budak2. Kalau bawak Ashraf dan Arisha tu takut pulak pecah panggung dibuatnya. Kang belum start citer dah ajak balik.. huhuhu sabar2 kena tunggulah diorang besar sikit. 🙂

Kalau ada di antara korang yang dah tengok citer ni, citerlah sikit bagaimana al-kisahnya. Happy ending? Sad? bla bla bla..

Anda Mungkin Meminati:

Dec 2010 17

(Bukan Diriku: Lakonan Baim Wong, Bertrand Antolin dan Ririn Dwi Aryanti)

Dengan gembiranya aku buat entry ni sebab tak lama lagi Cinta Kirana akan habis pada 20 Dec ni (Isnin nilah). Tak sabar nak tahu ending cerita ini. Setakat semalam, Kirana dah bertunang dengan Raka. Galang pula melarikan diri jauh dari Kirana dan anaknya Anakia serta Nenek aida (boleh pula dia nak tinggalkan nenek dia.. sian nenek dia). Apapun kesudahannya tunggu Isnin ek. Sebelum tuh, tengok ptg ni dulu or malam kang..

Gembira juga bila tahu Sinetron Bukan Diriku penganti Cinta Kirana lepas ni. Bukan Diriku jadi best pada aku sebab ia lakonan Baim Wong dari cerita Benci Bilang Cinta dan Ririn Dwi Aryantidari cerita Cahaya.

Sinopsis

Ryo (Baim Wong) menyintai Alya (Ririn Dwi Aryanti). Namun, Ryo meninggal dunia setelah terbabit dalam kemalangan ketika melintas jalan menyelamatkan Alya. Dengan perasaan cinta yang mendalam kepada Alya, Ryo memasuki tubuh Ariel (Bertrand Antolin) yang sedang sakit.

Nak tahu kesudahan cerita ni? kena lah tengok di @stro Ria, Isnin hingga Jumaat jam 6.30 ptg

Lirik Lagu Tema Pembukaan sinetron Bukan Diriku

Bukan Diriku
Artist: Samsons

Setelah kupahami
Ku bukan yang terbaik
Yang ada di hatimu
Tak dapat kusangsikan
Ternyata dirinyalah
Yang mengerti kamu
Bukanlah diriku

Kini maafkanlah aku
Bila ku menjadi bisu
Kepada dirimu
Bukan santunku terbungkam
Hanya hatiku berbatas
Tuk mengerti kamu
Maafkanlah aku

Walau kumasih mencintaimu
Kuharus meninggalkanmu
Kuharus melupakanmu
Meski hatiku menyayangimu
Nurani membutuhkanmu
Kuharus merelakanmu

Dan hanyalah dirimu
Yang mampu memahamiku
Yang dapat mengerti aku
Ternyata dirinyalah
Yang sanggup menyanjungmu
Yang lama menyentuhmu
Bukanlah diriku

Anda Mungkin Meminati:

Dec 2010 18

Sinopsis

5 Disember merupakan tarikh pernikahan Mastura and Aidil. Sebulan sebelum tarikh tersebut, Mastura telah ke Kuala Lumpur untuk temuduga kerja dan dia terus sahaja diterima bekerja. Namun kedua-dua ibu bapanya melarang Mastura pergi. Aidil yang setia menanti Mastura di stesen bas gagal bertemu kekasihnya. Aidil kemudiannya dikejutkan dengan penemuan mayat Mastura yang telah dirogol dan dibunuh. Bermulalah perjuangan penuh ranjau Aidil dan adik Mastura mencari kebenaran dan menegakkan keadilan bagi pihak Mastura yang dicintainya.

Lakonan: Umie Aida, Aqasha, Aaron Aziz
Arahan: Erma Fatima

Tak lama lagi atau yang lebih tepat penghujung tahun ni, TV9 akan menyiarkan tetefilembertajuk “5 Disember”. Macam best jer cerita ni, tambahan lagi aku memang minat Umie Aida walaupun dah kahwin (itu aku lagi suka, Moga dia berbahagia bersama suami tercinta dan anak2 tersayang. amin). So, kena tunggulah tayangan cerita ni pada

30 Dis 2010 (Khamis)

Jam 9 Malam

P/S: Citer ni 5 Dis naper tak je siarkan pada 5 Dis.. sure list TV9 dah di book. Apapun tengok jangan tak tengok..

Anda Mungkin Meminati:

Dec 2010 20

Akhirnya TAMAT sudah sinetro Cinta Kirana. Seperti biasa kenalah kesudahannya Happy Ending.

Galang sedar dari koma kemalangan dan ingat segala ingatan dia yang lampau. Kirana nekad kahwin dengan RAKA hingga ke majlis perkahwinan mereka. Bila nak akad nikah, RAKA membatalkan niat untuk mengahwini Kirana sebab dia tahu Kirana masih amat menyintai Galang. Kirana tinggalkan majlis tersebut dan melepaskan perasaan di tepi tasik Kenangan dia dan Galang. Dia bertemu Galang, dan kembali bersama.

6 Bulan lepas tuh, Kirana dan Galang bernikah. dan, kemudian 2 tahun.. Kirana mengandung dan bersalin. Raka masih menjadi kawan baik mereka. Malah, Raka di samping Kirana semasa melahirkan anak lelaki Galang.

TAMAT

So, lepas ni tengok cerita baru Baim Wong pula. “Bukan Diriku”. 🙂

Anda Mungkin Meminati:

Page 1 of 512345
Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.