Bayi Berkata-Kata

Tadi petang pergi rumah kak ja.bukan apa nak tumpang bsuh kain.Maklumlah kain berlambak,tak sempat nak basuh penat sangat kerja.Tengah duduk lepak-lepak, abang tanya “Pernah dengar tak citer bayi baru lahir kat temeluh baru-baru boleh bercakap,kuar-kuar je cakap malapetaka akan berlaku lagi.kali nie lebih teruk dari Tsunami”.aku tanya”betul ke? tak pernah dengar pun”. “semalam arr pak jang kol citer kat aku””tak de pon dalam berita”,kak ja cakap.”tak kan citer mcm nie nak kasi tahu umum,rakyat gempak nanti”. aku lak tak tahu nak percaya ke tidak.Takut gak nie.Allahul’alam…mudah-mudah terselamat dari bala nya..Amin..

:)acidcun 4ever

2 thoughts on “Bayi Berkata-Kata”

  1. walau sahih atau tidak cerita bayi berkata kata itu,kita sepatutnya dari dulu bersiap sedia dengan ujian tuhan kerana terlalu banyak kehancuran di alam ini. dunia memang sudah di penghujungnya. tapi penghujung itu mungkin memakan masa beribu ribu tahun lagi. bahasa ujian dan dugaan sebenarnya tidak ada dalam hidup saya sebaliknya saya lebih suka menggunakan perkataan “hikmah”. sekiranya ujian itu tertimpa ke atas diri kita sudah tentu itu ketentuan dariNYA dan sekiranya kita terkorban dalam ujian itu,tidak mengapa kerana tuhan ingin kita bersamanya. bukankah itu yang terbaik buat kita dari hidup di dunia yang penuh dan sarat dengan kemungkaran. tidak perlu takut pada kenyataan dan ketentuan illahi. saya mengingatkan kepada semua makhluk tuhan dan semestinya diri saya sendiri!! salam

  2. akum…
    sy pnh dgr ttg citer bayi berkata-kata ni melalui teman sekerja (tadika) dia mendpt cerita melalui sahabatnya.iaitu ibu saudara sahabat kwn sy ni sedang melahirkn pd awl pg 26 dis 04.malangnya bayi itu tidak hidup lama.apa yg memeranjatkn seblm meninggal bayi tersebut sempat memberi amaran bahawa kiamat telah hampir (akan berlaku bencana bsr)

    wallahu ‘alam

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *